Route 85 Odpowiednio poukładane informacje Dołączenie do sieci afiliacyjnej

Dołączenie do sieci afiliacyjnej

Jak reklamować małą firmę?

Mówi się, że mała firma to mały wydatek. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej, gdyż zazwyczaj to właśnie małe firmy mają największy problem z reklamą oraz marketingiem i wydają na ten cel niemałe pieniądze. Naszą motywacją do napisania tego poradnika są sytuacje, kiedy mała firma ze sporym potencjałem kończy swoją działalność głównie ze względu na fakt, iż reklama w naszym kraju jest droga i nie zawsze gwarantuje wymierne efekty. Zachęcamy do lektury.

ABC małej firmy

Mała firma czyli działalność jednoosobowa wydaje się prostym interesem do zarządzania. Niestety, ale tak nie jest. Małe firmy muszą pracować o wiele ciężej na to, aby móc zapłacić rachunki oraz podatki. Małe firmy mają też inny problem – właściciel jest w jednej osobie i prezesem, i pracownikiem. Niestety, ale bardzo często bywa tak, że brak i funduszy, i czasu na reklamę, a mała firma nie ma wielkich możliwości. Jeśli zajmuje się ona lokalną sprzedażą, to najwygodniejsze mogą się okazać ulotki. Na szczęście jest wiele innych form reklamy w sporym mieście. Jedną z nich będą balony reklamowe. Wiecie czym są takie balony? Balony z nadrukiem są dostępne w produkcji i klient może sobie wybrać format. Niektórzy wybierają balon mały, napełniany helem. Zamawiają kilkaset sztuk takich balonów z umieszczoną reklamą i zanoszą je do centrum handlowego lub innego, obleganego przez społeczeństwo miejsca. Ze statystyk wynika, że balony to wydatek 500 złotych (100 sztuk), a potencjalny zysk z kampanii reklamowej może wynieść do 2000 złotych. To pokazuje, że zwykły balon ma bardzo dużą moc i jeśli mieszkamy w dużym mieście, to dzięki zakupie kilkuset sztuk balonów, możemy zrobić sobie niezłą reklamę.

Balony z helem nie muszą być małe. W wielu Polskich miastach istnieje możliwość wynajęcia dużego balona atmosferycznego i na nim umieścić swoją reklamę. Zazwyczaj balon unosi się w powietrzu cały dzień i pomyka po całym mieście. Bardzo wiele małych firm zdecydowało się na taką reklamę i balon z helem przyniósł im niezłe dochody. Na tyle niezłe, że w dobie konkurencji kolejną kampanię reklamową mogli przeprowadzić dopiero po kilku miesiącach, gdyż większość terminów jest po prostu zajętych.

Internet – globalna sieć

W globalnej sieci Internetowej reklama kosztuje swoje, ale zazwyczaj daje wymierne efekty. Blisko 65% firm pracuje przez Internet i to w Internecie szuka klientów. Najciekawiej jest w branży sklepowej, gdzie klienci mają wybór ponad 5000 sklepów na terenie całej Polski. Wszystkie te sklepy potrzebują dobrej reklamy. Dla małej firmy wydatek 1000 złotych miesięcznie na reklamę może być dużym wydatkiem, ale zazwyczaj inwestycja zwraca się bardzo szybko, bo Internet jest miejscem absolutnie globalnym.

Globalna sieć ma też to do siebie, że klient może płacić dopiero po zaobserwowaniu efektów. Dzisiaj większość agencji reklamowych działa właśnie w ten sposób, że najpierw wykonują usługę, a dopiero potem mogą liczyć na spory zysk pieniędzy. Zdaniem specjalistów od marketingu, Polacy są zdecydowanie najlepsi w tym co robią. Polskie agencje marketingowe z roku na rok świętują sukcesy, bo przecież nikt nie jest tak bystry jak Polak w Internecie.

Programy partnerskie

Naszym zdaniem małe firmy powinny się zapisywać do programów partnerskich. Istnieje ich w naszym kraju obecnie ponad tysiąc. Każdy z tych programów partnerskich (marketing afiliacyjny) oferuje procent ze sprzedaży produktu. Bardzo dobrze widać to na przykładzie bannerów reklamowych. Jeśli za 10 000 odsłon naszej reklamy zarobimy powiedzmy 100 złotych, to firmie gdzie widnieje nasza reklama dajemy 30% zysków. Jest to uczciwa współpraca i bardzo opłacalna dla małych firm.

Innymi, równie ciekawymi programami partnerskimi są kampanie reklamowe firmy Google. Firma Google nie od dziś oferuje kampanie AdWords czy Adsense. Jeśli zależy nam na minimalnym zarobku i odrobinie reklamy – powinniśmy jak najszybciej skonsultować się z przedstawicielami Google. Blisko 50% nowych firm na rynku w pierwszym roku swojej działalności decyduje się na dołączenie do kampanii reklamowej. Zyski nie są duże, ale pozwalają na minimum rozpoznawalności.

Dołączenie do sieci afiliacyjnej

Marketing afiliacyjny jest bardzo prosty, ponieważ polega na wymianie klientami. W ostatnich latach powstało wiele sieci afiliacyjnych, gdzie istnieje możliwość reklamy. Zazwyczaj dołączenie do programu nie kosztuje ani grosza, ale jeśli zależy nam na szybkich zarobkach i dużej ilości klientów, to będziemy musieli dołączyć do takiej sieci afiliacyjnej, gdzie za efekty płaci się niemal od razu. Przeważnie „wstępne” kosztuje 20 dolarów, ale po miesiącu przynosi zysk w wysokości 25-30 dolarów.

Sieci afiliacyjne mogą być bardzo różne. Jedne polegają na wymianie klientami, zaś inne na generowaniu unikalnego ruchu. Istnieją też sieci, gdzie głównym założeniem jest budowanie sporej liczby odwiedzających. Nie ma to jednak nic wspólnego z unikalnymi wejściami, a więc taką formę marketingu osobiście odradzamy.

Reklama może być tania i skuteczna. Zainteresowanych tym tematem zachęcamy do przeczytania innych naszych wpisów.

Related Post