Reklamy różnego rodzaju kierowane są do wielu grup odbiorców – jeśli uda się pogodzić kilka możliwości i stworzyć jedną reklamę, jest to oczywiście świetny sposób na uzyskanie zmniejszenia kosztów. Trzeba jednak wybrać coś, co w odpowiednim natężeniu trafi do wszystkich, dlatego też wiele firm sięga po środki charakteryzujące się szeregiem optymalnych zalet. Wykorzystywane są chociażby balony reklamowe, które przeważnie mają efektowne kolory (widoczne na dużą odległość bądź także w ciemności) i kształty. Nie każdy balon musi przypominać klasyczny owal, niektóre są podłużne, trójkątne, uformowane w spirale bądź ósemki. Dzięki temu jeszcze lepiej pełnią swoją funkcję. Oczywiście, jeśli balony z nadrukiem mają nieco bardziej udziwniony kształt, trudniej jest bez skupiania uwagi dowiedzieć się, co zawiera ów nadruk. Może to wymuszać bliższe przyjrzenie się balonowi, a przez to lepsze zrozumienie treści reklamy.
Obecnie wiele firm wykorzystuje balony reklamowe, choć jest to tak wyrazisty sposób reklamowania produktu lub usługi, że trzeba odpowiednio uważać – przesyt może wywołać mniejsze zainteresowanie balonami jako środkiem przekazu, dlatego taką reklamę dawkuje się dość oszczędnie. Można na przykład postawić wyłącznie na jeden balon, za to duży, który będzie funkcjonował jako swoista tablica przekazująca informacje, albo ograniczyć się do niewielkich i wyposażonych w nadruki, rozdawanych zainteresowanym na przykład podczas spotkań promocyjnych. Jeśli reklama zmieniana jest na przykład z pewną regularnością, wykorzystanie balonów nie powinno dotyczyć każdej z takich zmian, bo efekty szybko się znudzą. Warto jednak tak zagospodarować czas prezentacji reklamy, by balony z nadrukiem trafiły na jakieś dobrze widoczne miejsce wtedy, gdy najbardziej przyciągną wzrok – na przykład w sezonie przedświątecznym, kiedy dość dużo osób spaceruje z dziećmi albo też instynktownie zwraca uwagę na wszelkie przedmioty przypominające kształtem bombki czy świeczki. Czas przedświąteczny to ogólnie doskonały moment na wdrażanie reklam bardziej efektownych czy też nawet nieco przekombinowanych, gdyż sprawdzą się doskonale w otoczeniu migających świateł, elfów, reniferów i prezentów. Wtedy można wykorzystać też sposobność do rozdawania dużych ilości małych baloników, koniecznie z nadrukiem, dzięki czemu treść reklamy dotrze do naprawdę sporej ilości osób. Balony o pasującym kształcie lub świątecznie udekorowane mogą nawet zastąpić mini choinki w biurach lub innych instytucjach, dzięki czemu reklama będzie umieszczona w centrum uwagi aż do końca sezonu.
Firma z balonem w tle
Categories: