Nowoczesne sposoby na reklamowanie różnych produktów wykorzystują potrzeby ludzi z różnych grup wiekowych – taki sposób oddziaływania reklamy przynosi pozytywne rezultaty i oczywiście spore zyski. Jeśli reklama ma być przeznaczona dla odbiorców bardzo różnorodnych, stawia się na coś takiego, co w każdym przypadku może zachęcić daną osobę do skorzystania z produktu lub usługi. Mogą to być cukierki reklamowe – rzecz prosta, skuteczna i oczywiście bardzo smaczna.
Wykorzystanie cukierków daje dość duże pole do popisu. Ważny jest na przykład ich wygląd, który sam w sobie zachęca na przykład do bliższego zapoznania się z zawartością jakiejś gablotki. Wystawienie miseczek czy pater z cukierkami podczas różnego rodzaju promocji w sklepach czy siedzibie firmy przyciąga różne osoby w konkretne miejsca pomieszczenia, powoduje tez wrażenie zadowolenia. Osoby takie uważają, że częstowanie ich cukierkami jest dowodem wysokiej dbałości o potrzeby klienta, a jeśli słodycze reklamowe są do tego bardzo smaczne – tym lepiej. Najczęściej zwraca się więc uwagę na to, by cukierki prezentowały się wyjątkowo dobrze. Niektóre produkty tego typu wyglądają tak kusząco, jak prezentowane nieraz na bilboardach (i dodatkowo „podkręcane” w programie graficznym), nie sposób więc ich nie spróbować. Dzięki zainteresowaniu klientów i zwiększeniu ich pozytywnego podejścia słodyczami, można w efektywny sposób zachęcić wiele osób do skupienia się na ofercie firmy, konkretnym produkcie itd.
Nie zawsze kluczowe jest samo jedzenie cukierków. Powiązanie efektywności tego produktu ze skojarzeniami, jakie on wywołuje, pozwala wykorzystać tylko małe ilości słodyczy. Chodzi wtedy o to, by smakowity wygląd cukierka powiązał się w wyobraźni z czymś, co potencjalny klient może chcieć kupić. W jego podświadomości będzie to stanowiło silny bodziec, z którym na pewno zechce coś zrobić i to w krótkim czasie. Oczywiście, jeśli osoby będące grupą docelową kampanii promocyjnej dostaną też słodycze reklamowe gratis, będzie bardzo dobrze, ale można tego nie robić – wykorzystując zmysł wzroku, a nie smaku. Wtedy można dodatkowo używać grafik o podobnej efektowności, dużych i wyraźnych, co będzie świetnym podkreśleniem jakości słodyczy, które wystąpią w materialnej postaci i będą np. dostępne dla wszystkich zainteresowanych ich skosztowaniem. Klienci mogą też uzyskać darmowe próbki produktu żywnościowego w postaci ładnie opakowanych słodyczy z nadrukiem reklamowym na samych cukierkach bądź też ich opakowaniu.
Rola cukierków w reklamie
Categories: